Sunday, August 23, 2009

HaNa YoRi DanGo

baru bis tengok citer jepun je nie.. tajuk: hana yori dango ataupun lam komik Boys Before Flowers. citer ni berunsurkan romantik dan cuma ada 9 episod je... para pelakonnya terdiri daripada Abe Tsuyoshi, Inoue Mao, Matsuda Shota, Matsumoto Jun, n Oguri Shun.... citer ni diadaptasi dari Japanese shoujo manga "Hana Yori Dango" (boys Before Flowers) oleh Kamio Yoko..

meera gitau ar serba sedikit ek citer ni.. kisahnya mengisahkan seorang gadis, Makino Tsukushi iaitu satu2nya seorang gadis miskin yang dapat belajar di Eitoku Gakuen, sekolah yang hanya menempatkan kebanyakan para remaja yang kaya raya dan berada dan dikawal oleh 1 kumpulan iaitu Flower 4 ataupun lebih dikenali dengan F4. terdiri daripada 4 orang lelaki yang datang dari keluarga yang sangat berada dan mempunyai kuasa penuh: Domyoji Tsukasa, ketua kumpulan dan pengarah Domyoji World Finance Group; Hanazawa Rui, anak lelaki di salah sebuah syarikat yang terbesar; Nishikado Sojiro, ketua sekolah mengajar membancuh teh; dan Mimasaka Akira, mahir dalam pergaduhan. jika ada pelajar membuat kesalahan dekat F4, maka dia akan mendapat notis merah dan dibuli sehingga dibuang sekolah.

Makino berharap dia dapat melalui harinya dengan tenang--tanpa ada gangguan--tetapi satu hari, dia telah menentang Domyoji untuk mempertahankan kawannya yang yaris mendapat notis merah. malangnya, pada keesokan harinya, Makino telah mendapat notis merah. walaupun dibuli dan mendapa pelbagai masalah, dia tetap pergi ke sekolah seperti biasa kerana dia "tough weed". dia membuat keputusan berperang dengan F4. dia mula jatuh cinta kat Hanazawa RUi tetapi Rui tidak tahu dan pada masa yang sama, musuh ketatnya Domyoji Tsukasa juga jatuh cinta dengan Mikuno.. adakah Mikuno akan jauh cinta dengan DOmyoji.. sama2 kita tengok citer ni sampai habis ar.. meera tak nak citerkan.. huhuhu

lau nk tengok just klik kt link ni je: http://www.mysoju.com/hana-yori-dango/

kt bawah ni lak lagu n lirik tema citer hana yori dango..

Arashi: Wish (OST Hana Yori Dango) >> Lirik

(1)
Machi ni ai no uta nagarehajimetara
Hitobito wa yorisoiau
Kagayaki no naka e boku wa kimi wo kitto
Tsurete itte miseru yo

Koi wa todokanai toki wo keiken suru uchi ni
Tsuyoku natte yuku mono da ne setsunai mune sae

Kimi ni niai no otoko ni naru made kono boku ni
Furimuite wa kurenai mitai tekibishii kimi sa

Sugiteku kisetsu wo utsukushii to omoeru konogoro
Kimi ga soko ni iru kara da to shitta no sa
Ima koso tsutaeyou

Go to: (1)

Yasashii otoko ni narou to kokoromite mita keredo
Kimi wa sonna boku ja marude monotarinain da ne

Kaze atari tsuyoi sakamichi mo nobotte ikeba ii
Futari de ikite yukeru nara boku ga kimi wo mamoru
Chikaou

Machi ni ai no uta nagarehajimetara
Hitobito wa hohoemiau
Kane no oto hibiku toki boku wa kimi wo kitto
Tsuyoku dakishimete iru

Machi ni ai no uta nagarehajimetara
Hitobito wa ai wo kataru
Kagayaki no naka e boku wa kimi wo kitto
Tsurete itte miseru yo

Kimi wo ai shitsuzukeruv



No comments: