Friday, August 27, 2010

kisah ini tercipta terjalin bagaimana dua jiwa bersatu mengharungi halangan bersama tapi
bersamakah mereka???
-------------------------------------------------------------------------------
perkenalan kita bermula ketika diriku sedang bercuti dirumah akak angkatku.
masa tu aku kepunyaan orang lain.
kau hadir ke rumah petang tu atas jemputan rakan karibmu merangkap kekasihku.
malam tu bermula temubual kita berdua.
enta nape malam tu
diriku tidak mau tidor
dan kamu tidak dapat tidor ditempat orang
malm tu kita bersembang sampai ke pagi
seakan-akan kita ni memang pernah kenal je kan
padahal kita baru je berkenalan kurang dari 5jam tadi
macam2 yang kita bualkan
bermula detik itu juga
kau meminta nombor fon ku
atas sebab jika aku ada masalah dengan sahabat merangkap kekasihku tu
bolehlah nak share masalah dengannya

aku terus memberi handfone ku padanya
enta nape aku dengan dia
begitu mudah sahaja berkawan
terasa tenang n selesa bila dengannya

perhubungan kawan kami diteruskan lagi
semakin ku kenali dirinya
semakin ku mengerti dan memahami dirinya
dia memang seorang yang sangat teliti n ada gak sedikit cerewetnya
walaupun cam tu tapi aku tetap seronok dengannya

hubunganku dengan kekasihku semakin hari semakin hambar
mungkin sebab dia sibuk jadi jarang nak hubungi aku

namun begitu
kusangka kan dialah orang teristimewa penyeri hidupku
tapi tidak
pe pun
aku pasrah dan redha atas semua ini
dengan apa yang terjadi antara aku dan kekasihku dulu

aku cerita semua ini bersama dia
dia berusaha untuk menggembirakan kembali hatiku

macam2 dia lakukan sehinggalah
pada suatu hari
dia berterus terang menceritakan
hal yang aku tidak jangka
sebegini yang akan aku dengari

dia melamar diriku
aku bertanya padanya
sanggupkah dia menerima diriku yang tak seberapa ini
sanggupkah menerima aku dan familyku
kerna aku bukanlah insan yang mempunyai semua kesempurnaan itu
dia menjawab
dia sudi menerima diriku
dan segalanya

bermula detik itu
hubungan kami semakin mesra
teman tapi mesra
dialah sahabat
dialah kawan
dialah teman
dialah kekasih hati
dialah bakal sebahagian hidupku
insyallah
S M

*entry mungkin akan bersambung lagi. nantikannya*

No comments: